2021년 7월 ~ 2022년 11월 총 3차에 걸쳐 진행된 서비스경험디자인 컨설팅입니다. 1차로 기존 병원의 서비스경험디자인 현황을 분석하고 개선 아이디어와 로드맵을 제공하였으며 응대/업무분장/혁신조직운영을 위해 제작한 매뉴얼을 기반으로 교육을 진행하였습니다. 2차로는 신축 이전하는 병원에 내원하는 환자들의 동선과 직원들의 응대매뉴얼 및 안내 지도를 제작 교육, 3차는 사인시스템에 대한 조정 컨설팅, 주차장과 승강기 이용을 비롯한 동선 구축 솔루션을 제공하였습니다. 이외 병원 내 산후조리원 경험 향상을 위한 공간 물품 및 서비스를 기획했으며, 고객 안내자료를 제작하였습니다.
AIN Womens' Hospital Service Design Consulting
HAHEHO conducted service design consulting for AIN Womens' Hospital (formerly Incheon Womens' Hospital) from July 2021 to November 2022. For the first part of the consultation, HAHEHO did an analysis of the current status of service of the hospital, provided ideas and roadmaps for improvement, and conducted training on operation manuals produced for each department. For the second part of the consulting, HAHEHO provided staff training on topics such as Patient Wayfinding for the new hospital and employee guidance and response manuals. The third part of the process included consulting on signage systems and route-building solutions (including parking lots and lifts). In addition, HAHEHO also provided design for improvement of the postpartum care centers, and produced hospital information materials.