아인여성병원 / 전) 인천서울여성병원
서비스경험 디자인 컨설팅
2022
2021년 7월 ~ 2022년 11월 총 3차에 걸쳐 진행된 서비스경험디자인 컨설팅입니다. 1차로 기존 병원의 서비스경험디자인 현황을 분석하고 개선 아이디어와 로드맵을 제공하였으며 응대/업무분장/혁신조직운영을 위해 제작한 매뉴얼을 기반으로 교육을 진행하였습니다. 2차로는 신축 이전하는 병원에 내원하는 환자들의 동선과 직원들의 응대매뉴얼 및 안내 지도를 제작 교육, 3차는 사인시스템에 대한 조정 컨설팅, 주차장과 승강기 이용을 비롯한 동선 구축 솔루션을 제공하였습니다. 이외 병원 내 산후조리원 경험 향상을 위한 공간 물품 및 서비스를 기획했으며, 고객 안내자료를 제작하였습니다.
AIN Womens' Hospital Service Design Consulting
HAHEHO conducted service design consulting for AIN Womens' Hospital (formerly Incheon Womens' Hospital) from July 2021 to November 2022. For the first part of the consultation, HAHEHO did an analysis of the current status of service of the hospital, provided ideas and roadmaps for improvement, and conducted training on operation manuals produced for each department. For the second part of the consulting, HAHEHO provided staff training on topics such as Patient Wayfinding for the new hospital and employee guidance and response manuals. The third part of the process included consulting on signage systems and route-building solutions (including parking lots and lifts). In addition, HAHEHO also provided design for improvement of the postpartum care centers, and produced hospital information materials.
2021년 7월 ~ 2022년 11월 총 3차에 걸쳐 진행된 서비스경험디자인 컨설팅입니다. 1차로 기존 병원의 서비스경험디자인 현황을 분석하고 개선 아이디어와 로드맵을 제공하였으며 응대/업무분장/혁신조직운영을 위해 제작한 매뉴얼을 기반으로 교육을 진행하였습니다. 2차로는 신축 이전하는 병원에 내원하는 환자들의 동선과 직원들의 응대매뉴얼 및 안내 지도를 제작 교육, 3차는 사인시스템에 대한 조정 컨설팅, 주차장과 승강기 이용을 비롯한 동선 구축 솔루션을 제공하였습니다. 이외 병원 내 산후조리원 경험 향상을 위한 공간 물품 및 서비스를 기획했으며, 고객 안내자료를 제작하였습니다.
AIN Womens' Hospital Service Design Consulting
HAHEHO conducted service design consulting for AIN Womens' Hospital (formerly Incheon Womens' Hospital) from July 2021 to November 2022. For the first part of the consultation, HAHEHO did an analysis of the current status of service of the hospital, provided ideas and roadmaps for improvement, and conducted training on operation manuals produced for each department. For the second part of the consulting, HAHEHO provided staff training on topics such as Patient Wayfinding for the new hospital and employee guidance and response manuals. The third part of the process included consulting on signage systems and route-building solutions (including parking lots and lifts). In addition, HAHEHO also provided design for improvement of the postpartum care centers, and produced hospital information materials.
HOLA 서비스 기획
HOLA Hormone App Service
CS Leader 양성과정 교육
Customer Service Design Training Course
세종충남대학교병원 난임센터
서비스경험디자인 컨설팅
Sejong Chungnam Hospital Fertility Center Service Design
겨자씨키움센터 디자인씽킹 교육
Granum Sinapis Center Design Thinking Workshop
스마트건강도시 2022 전문가 워크숍
Smart Health City Online Workshop
HiPex 2022 워크숍
2022 HiPex Conference Workshop
아인여성병원
서비스경험디자인 컨설팅
Ain Womens Hospital Service Experience Design Consulting
KEET : Keep your moment
가톨릭대학교 서울성모병원
서비스경험디자인 컨설팅 교육
Seoul St. Mary's Hospital Service Design Consulting
2021 위드코로나,
더 건강한 서울을 위한 시민백신연구소
With Corona: Citizen Vaccine Research
2021 서울케어건강돌봄 키트
Seoul Care Health Kit
2021 청년 디자이너 교육
2021 THINKUS Lab
Mind Delivery Process Kit
코로나19 퇴원환자 건강관리 키트
"다시, 행복해봄"
COVID-19 Patient After-care Kit
코로나19 예방접종 교육프로그램
개발 및 운영
COVID-19 Vaccine Education Program
2021 디자인분야 인재양성 수요 연구
Report on Talent Cultivation in the Design Sector
코로나19 시민백신연구소
COVID-19 Citizen Vaccine Lab
MIRO 코크리에이션 템플릿 개발
MIRO Online Co-creation Tool
2020 Summer THINKUS Lab
(주)하해호 HAHEHO Co., Ltd.
CEO: 팽한솔 Hansol Paeng
tel. 02-2262-5777
main@haheho.co.kr
04607 서울특별시 중구
동호로 14길 5-10 4층
4th Flr Dongho 14-gil 5-10
Jung-gu, Seoul, 04607 Korea
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