하이펙스
'Why? Why? Why?'
질문을 통해 답을 찾는
환자중심 서비스디자인
2022
환자와 의료진이 경험한 병원 내 문제 상황의 근원을 찾는 릴레이 워크숍을 진행했으며 대학병원 또는 공공병원의 의료진, CS담당자 등 병원 내 이해관계자 40명 이상이 참석했습니다. 주제로는 긴 대기시간, 어려운 의료진과의 소통, 길찾기와 같은 환자들의 주된 컴플레인과 진료, 교육, 응대 서비스 제공 시 발생하는 의료진 입장의 문제를 다루었습니다. 워크숍 1부는 팽한솔 대표님의 디자인씽킹 이론 강의, 2부는 참석자 10 ~ 12명씩 총 4개 팀 별로 정해진 문제 상황의 이유를 릴레이로 말하며 솔루션을 찾아가는 실습으로 이루어졌습니다.
Patient Experience Service Design through "Whys?"
HAHEHO conducted a patient-focused service design workshop for 40 hospital stakeholders, including medical and CS personnel from public and university hospitals. The topics included patients complaints (such as long waiting times, difficulty communicating with medical staff, wayfinding problems around the hospital) and medical staffs' concerns about care provision, education, and service. CEO Hansol Paeng started the workshop with a lecture on Design Thinking Theory followed by a team activity that tackles problem-solving in a hospital environment.
환자와 의료진이 경험한 병원 내 문제 상황의 근원을 찾는 릴레이 워크숍을 진행했으며 대학병원 또는 공공병원의 의료진, CS담당자 등 병원 내 이해관계자 40명 이상이 참석했습니다. 주제로는 긴 대기시간, 어려운 의료진과의 소통, 길찾기와 같은 환자들의 주된 컴플레인과 진료, 교육, 응대 서비스 제공 시 발생하는 의료진 입장의 문제를 다루었습니다. 워크숍 1부는 팽한솔 대표님의 디자인씽킹 이론 강의, 2부는 참석자 10 ~ 12명씩 총 4개 팀 별로 정해진 문제 상황의 이유를 릴레이로 말하며 솔루션을 찾아가는 실습으로 이루어졌습니다.
Patient Experience Service Design through "Whys?"
HAHEHO conducted a patient-focused service design workshop for 40 hospital stakeholders, including medical and CS personnel from public and university hospitals. The topics included patients complaints (such as long waiting times, difficulty communicating with medical staff, wayfinding problems around the hospital) and medical staffs' concerns about care provision, education, and service. CEO Hansol Paeng started the workshop with a lecture on Design Thinking Theory followed by a team activity that tackles problem-solving in a hospital environment.
HOLA 서비스 기획
HOLA Hormone App Service
CS Leader 양성과정 교육
Customer Service Design Training Course
세종충남대학교병원 난임센터
서비스경험디자인 컨설팅
Sejong Chungnam Hospital Fertility Center Service Design
겨자씨키움센터 디자인씽킹 교육
Granum Sinapis Center Design Thinking Workshop
스마트건강도시 2022 전문가 워크숍
Smart Health City Online Workshop
HiPex 2022 워크숍
2022 HiPex Conference Workshop
아인여성병원
서비스경험디자인 컨설팅
Ain Womens Hospital Service Experience Design Consulting
KEET : Keep your moment
가톨릭대학교 서울성모병원
서비스경험디자인 컨설팅 교육
Seoul St. Mary's Hospital Service Design Consulting
2021 위드코로나,
더 건강한 서울을 위한 시민백신연구소
With Corona: Citizen Vaccine Research
2021 서울케어건강돌봄 키트
Seoul Care Health Kit
2021 청년 디자이너 교육
2021 THINKUS Lab
Mind Delivery Process Kit
코로나19 퇴원환자 건강관리 키트
"다시, 행복해봄"
COVID-19 Patient After-care Kit
코로나19 예방접종 교육프로그램
개발 및 운영
COVID-19 Vaccine Education Program
2021 디자인분야 인재양성 수요 연구
Report on Talent Cultivation in the Design Sector
코로나19 시민백신연구소
COVID-19 Citizen Vaccine Lab
MIRO 코크리에이션 템플릿 개발
MIRO Online Co-creation Tool
2020 Summer THINKUS Lab
(주)하해호 HAHEHO Co., Ltd.
CEO: 팽한솔 Hansol Paeng
tel. 02-2262-5777
main@haheho.co.kr
04607 서울특별시 중구
동호로 14길 5-10 4층
4th Flr Dongho 14-gil 5-10
Jung-gu, Seoul, 04607 Korea
view map >
Area
Healthcare Design
Service Design
Design Thinking Education
사업등록번호: 636-87-01473 | 통신판매업신고: 제2021-서울은평-0815호
Copyright 2023 © HAHEHO