How might we design experiences where people can be born happy, live healthy, and die with honor?



d



We understand by

Healthcare Consulting

Service design consulting that enhances the hospital service experience for patients by addressing issues in the medical service delivery process.


Education

Training on communication methods between medical staff and service personnel within hospitals, as well as education on service experience design.



AI Solution

An AI-based healthcare communication solution developed based on haheho’s expertise in medical service design consulting and education


Globalization

An AI-based healthcare communication solution developed based on haheho’s expertise in medical service design consulting and education


 AI Healthcare Communication Ecosystem

The haheho AI Healthcare Communication Ecosystem leverages artificial intelligence to enhance communication, education, and patient care within the healthcare sector, driving continuous service improvement to empower  both patients and medical staff.



Collaborating globally with the goal of designing healthcare that prioritizes patients, caregivers, and medical professionals


Annual VoCs
25,000+

We receive and analyze more than 25,000 VoC inputs from healthcare institutions, identifying patient challenges to provide innovative solutions

Annual Trainees 
2,000+

We conduct patient experience service design training for over 2,000 hospital professionals annually.


Medical Networks
34+

We partner with more than 30 major hospitals and healthcare service providers, sharing diverse case studies in patient experience service design.

Global Network
23+

Drawing on our domestic project expertise, we engage in research with a global network across 23+ countries, including the United States, Europe, and Southeast Asia
CASES



haheho Members




HAHEHO CEO
Hansol Paeng



Korea National University of Arts / Interaction Design BFA

Aalto University / Masters in Business Administration


Current

Ewha Woman’s University / Adjunct professor

Global Service Design Network - Korea Chapter / Co-founder

Korea Service Design Council / Vice President

Korean Hospital Association / Service Design Education Advisory


Past

Korea National University of Arts / Adjunct professor

The Care Company / Care eXperience TL (2019~2020)

Seoul Medical Center / Service Design TL (2015~2019)

Cyphics Co., Ltd / Service Design Team Leader (2010~2015)

Continuum Innovation / Milan, Italy / Designer (2010)

SK Planet / Human Centered Innovation Team / Designer (2008)





haheho Advisory Board


Medical Professionals
Healthcare Business & Law
Healthcare Service Technology


haheho Networks



We understand by

Healthcare Consulting

의료기관에 존재하는 다양한 문제를 현장에서 발견하고 환자, 보호자, 의료진 등 다양한 이해관계자의 관점에서 분석하여 문제 해결을 위한 공간 디자인, 업무 프로세스, IT솔루션, 의료진 소통 등 다각적 솔루션을 도출합니다.

Healthcare Education

의료진을 비롯한 다양한 의료 서비스 기획자를 대상으로 기존 의료서비스의 문제를 바라보는 방식과, 병원의 특성에 맞춘 디자인 프로세스를 통해 자체적인 문제 해결능력을 갖출 수 있는 환자경험 서비스 디자인 교육을 제공합니다.

Healthcare SaaS
(Software-as-a-Service) ↗


매달 평균 5,000건 이상의 환자 VoC가 의료기관으로 수집됩니다. 이 데이터는 병원 환자경험 서비스 개선 프로세스의 가장 중요한 시작 지점 입니다. haheho가 쌓아온 의료기관 서비스 컨설팅 경험을 기반으로 의료기관 환자 VoC 분류법, 환자경험 서비스디자인 과제 선정 지표를 기반 알고리듬으로 한 VoC 분석 AI 솔루션 입니다. 

 

기존 병원 내 민원업무 담당자의 반복적 VoC 수집/관리 업무를 자동화하여 실시간으로 분석하는 기능을 제공하여 실무자가 VoC를 활용하여 환자경험 서비스디자인의 관점에서 다각적인 솔루션을 찾아내는데 더욱 집중 할 수 있도록 합니다.

haheho는 국내 외 의료기관 및 의료 서비스 기업들과의 지속적인 협력을 통해 

환자/보호자/의료진 모두를 중심에 둔 미래 헬스케어 서비스를 디자인하고자 합니다.


연 VoC 건수
25,000+

연간 25,000건 이상의 의료기관 VoC를 분석하여 환자경험 서비스디자인 문제를 발굴하고 솔루션을 제시합니다.

연 교육생 수
2,000+

연간 약 2,000명 이상의 병원 관계자들에게 환자경험 서비스 디자인 교육을 진행합니다.

메디컬 네트워크
34+

30개 이상의 중∙대형병원, 의료서비스 제공기업과 협업하여 다양한 병원 환자경험 서비스 디자인 사례를 공유합니다.

글로벌 네트워크
23+

국내 프로젝트 경험을 기반으로 미국/유럽/동남아시아 23개 이상의 글로벌 네트워크와 함께 연구합니다.



Recent projects

채혈실 병목,
어디서부터 풀어야할까?
Project
서울성모병원 채혈실
서비스경험디자인 교육 겸 컨설팅
Categories
Consulting, Education

Be my planet, 
가임력케어센터
Project
세종충남대학교병원 가임력케어센터
서비스경험디자인 컨설팅
Categories
Branding & Identity, 
Consulting

환자와 의료진 
모두를 중심에 둔 
외래 진료 경험
Project
부천성모병원 외래공간
서비스경험디자인 교육 겸 컨설팅
Categories
Consulting, Education


Previous projects

2023

소아응급 커뮤니케이션 아바타 연구 / 삼성서울병원

디지털헬스케어 서비스디자인 캡스톤 / 삼성융합의과학원

채혈실 서비스 경험 디자인 컨설팅 및 교육 / 서울성모병원

외래 서비스 경험 디자인 컨설팅 및 교육 / 부천성모병원

난임센터 서비스경험 디자인 / 세종충남대학교병원

스마트헬스시티 이해관계자 오픈테이블 주최 / 보건산업진흥원

서울시립청소년 음악센터 서비스경험디자인 / 서울특별시

환자경험 서비스경험디자인 세미나 / 차병원그룹

모로코 모자보건서비스 혁신을 위한 세미나 / KOICA


2021

서울특별시 건강돌봄 서비스경험디자인 / 서울특별시

코로나19 백신예방접종센터 모의훈련 및 서비스 컨설팅 / 질병관리청

코로나 완치 퇴원환자를 위한 회복키트 서비스디자인 / 서울특별시

2021 서울특별시 공공건강포럼 ‘시민백신연구소’ / 서울공공보건의료재단

서울특별시 자살예방센터 서비스경험디자인 / 서울특별시 자살예방센터

청년디자이너 양성 서비스디자인 교육 / 서울디자인재단

APO 회원국 대상 디자인씽킹 교육 / 아시아생산성본부

AI 서비스 연계 분야 인력양성 니즈 조사 / 성신여대 융합사업단

비대면 코크리에이션 & 서비스디자인 세미나 / 한국 HCI 학회

2022

여성병원 신축을 위한 서비스경험디자인 컨설팅 / 서울여성병원

서울성모병원 서비스경험디자인 컨설팅 및 교육 / 서울성모병원

산부인과병원 고객응대 소통매뉴얼 제작 / 서울여성병원

여성호르몬건강관리 App서비스 개발 / haheho 자체 프로젝트

스마트건강도시 시범사업 설계 연구 / 한국보건산업진흥원

COPD 만성호흡기질환자를 위한 앱 사용자 심층 조사 / 라이프시멘틱스

의료인 특허 아이디어 개발을 위한 교육 / 카톨릭병원재단

응급의료 서비스경험디자인 세미나 / 대한응급의학회



2020

고객경험 의료서비스 디자인 전략특강 / 서울대학교병원 강남센터

디자인주도 사회적기업 혁신역량강화 컨설팅 / 한국디자인진흥원

2030 서울시 정신건강 종합계획 정책 디자인 / 서울특별시

서울특별시 장례식장 감염관리 안내 디자인 / 서울특별시

2020 서울특별시 공공건강포럼  ‘시민백신연구소’ / 서울공공보건의료재단

서울특별시 건강돌봄서비스 홍보 서비스디자인 / 서울특별시

국립정신건강센터 서비스디자인 프로젝트 / 국립정신건강센터

고객경험 의료서비스디자인 전략 세미나 / 서울대학교병원 강남센터

서울특별시 보건지소 대상 서비스디자인 교육 / 서울공공보건의료재단



haheho 
Members

HAHEHO CEO
팽한솔
한국예술종합학교, 디자인과 졸업 / 예술사

AALTO UNIVERSITY, EMBA 졸업 / 경영전문석사


현) 이화여자대학교 디자인과 출강

현) 한국서비스디자인학회 부회장
현) 대한병원협회 연수교육 전문위원 - 서비스디자인분야
현) 독일 Service Design Network-Korea Chapter Co-founder


전) 한국예술종합학교 디자인과 겸임교수

전) The Care Company - (주)더케어컴퍼니 / 이사

전) 서울특별시 서울의료원 시민공감서비스디자인센터 / 팀장

전) (주)사이픽스 - 서비스디자인팀 / 팀장

전) Continuum Innovation / Milan, Italy - 디자이너

전) SK planet - Human Centered Innovation Team / 디자이너



교육 서비스 경험디자인

김민정


이화여자대학교 디자인 학사

서비스경험디자인 국가기술자격

Co-creation 경험디자인

정소형


홍익대학교 시각디자인 석사

서일대학교 시각디자인 학사

공간 경험디자인

김한진


국민대학교 건축학과 석사

국민대학교 건축학과 학사


콘텐츠 경험디자인 

아람


경희대학교 중국어학과 학사

한국외대 한국문학 석사과정

시각 경험디자인

Regine


한국예술종합학교 디자인 석사

University of the Philippines - 

Visual Design BFA

haheho 
Advisory Board
Medical Professionals

Healthcare Business & Law

Healthcare Service Technology

haheho
Networks


Contact 
haheho


main@haheho.co.kr
070-7379-0518

Contact 
haheho
main@haheho.co.kr
070-7379-0518