가톨릭대학교 서울성모병원
서비스경험디자인 컨설팅
2022
서울성모병원 내 시급하게 해결해야하는 환자 경험 측면의 문제를 선정하여, 서비스경험디자인의 이론적인 학습과 실무적용을 동시에 진행하였습니다. 교육은 2022년 상반기에 총 4회차로 운영되었으며 영상의학팀(3명), 총무팀(1명), 외래원무팀(2명), 고객행복팀(3명), 외래계간호팀(2명) 총 11명이 참여하였다. 문제 해결을 위해 직접 환자의 입장에서 서비스 여정을 관찰한 뒤 여정지도 제작, 데이터 클러스터링 후 전략 방향 수립, 아이디어 워크숍을 실습하였고 4개의 MVP(Minimum Viable Product)를 선정 및 제작하였다. MVP는 교육 이후 병원에서 자체 발전시켜 실제 적용 중에 있다.
Seoul St. Mary's Hospital Service Experience Design Consulting
HAHEHO conducted a theoretical and practical service experience design workshop for Seoul St. Mary's Hospital. Participants of the training included teams of radiologists, hospital affairs, outpatient nurses, and customer satisfaction staffs who were taught about the patient experiences at Seoul St. Mary's Hospital. They were also taught about problem-solving, customer service map, and data clustering. Through the idea workshops, the participants were able to produce four MVPs (Minimum Viable Product), with some of it currently being used in the hospital.
서울성모병원 내 시급하게 해결해야하는 환자 경험 측면의 문제를 선정하여, 서비스경험디자인의 이론적인 학습과 실무적용을 동시에 진행하였습니다. 교육은 2022년 상반기에 총 4회차로 운영되었으며 영상의학팀(3명), 총무팀(1명), 외래원무팀(2명), 고객행복팀(3명), 외래계간호팀(2명) 총 11명이 참여하였다.
문제 해결을 위해 직접 환자의 입장에서 서비스 여정을 관찰한 뒤 여정지도 제작, 데이터 클러스터링 후 전략 방향 수립, 아이디어 워크숍을 실습하였고 4개의 MVP(Minimum Viable Product)를 선정 및 제작하였다. MVP는 교육 이후 병원에서 자체 발전시켜 실제 적용 중에 있다.
Seoul St. Mary's Hospital Service Experience Design Consulting
HAHEHO conducted a theoretical and practical service experience design workshop for Seoul St. Mary's Hospital. Participants of the training included teams of radiologists, hospital affairs, outpatient nurses, and customer satisfaction staffs who were taught about the patient experiences at Seoul St. Mary's Hospital. They were also taught about problem-solving, customer service map, and data clustering. Through the idea workshops, the participants were able to produce four MVPs (Minimum Viable Product), with some of it currently being used in the hospital.
HOLA 서비스 기획
HOLA Hormone App Service
CS Leader 양성과정 교육
Customer Service Design Training Course
세종충남대학교병원 난임센터
서비스경험디자인 컨설팅
Sejong Chungnam Hospital Fertility Center Service Design
겨자씨키움센터 디자인씽킹 교육
Granum Sinapis Center Design Thinking Workshop
스마트건강도시 2022 전문가 워크숍
Smart Health City Online Workshop
HiPex 2022 워크숍
2022 HiPex Conference Workshop
아인여성병원
서비스경험디자인 컨설팅
Ain Womens Hospital Service Experience Design Consulting
KEET : Keep your moment
가톨릭대학교 서울성모병원
서비스경험디자인 컨설팅 교육
Seoul St. Mary's Hospital Service Design Consulting
2021 위드코로나,
더 건강한 서울을 위한 시민백신연구소
With Corona: Citizen Vaccine Research
2021 서울케어건강돌봄 키트
Seoul Care Health Kit
2021 청년 디자이너 교육
2021 THINKUS Lab
Mind Delivery Process Kit
코로나19 퇴원환자 건강관리 키트
"다시, 행복해봄"
COVID-19 Patient After-care Kit
코로나19 예방접종 교육프로그램
개발 및 운영
COVID-19 Vaccine Education Program
2021 디자인분야 인재양성 수요 연구
Report on Talent Cultivation in the Design Sector
코로나19 시민백신연구소
COVID-19 Citizen Vaccine Lab
MIRO 코크리에이션 템플릿 개발
MIRO Online Co-creation Tool
2020 Summer THINKUS Lab
(주)하해호 HAHEHO Co., Ltd.
CEO: 팽한솔 Hansol Paeng
tel. 02-2262-5777
main@haheho.co.kr
04607 서울특별시 중구
동호로 14길 5-10 4층
4th Flr Dongho 14-gil 5-10
Jung-gu, Seoul, 04607 Korea
view map >
Area
Healthcare Design
Service Design
Design Thinking Education
사업등록번호: 636-87-01473 | 통신판매업신고: 제2021-서울은평-0815호
Copyright 2023 © HAHEHO