서울성모병원 내 시급하게 해결해야하는 환자 경험 측면의 문제를 선정하여, 서비스경험디자인의 이론적인 학습과 실무적용을 동시에 진행하였습니다. 교육은 2022년 상반기에 총 4회차로 운영되었으며 영상의학팀(3명), 총무팀(1명), 외래원무팀(2명), 고객행복팀(3명), 외래계간호팀(2명) 총 11명이 참여하였다.
문제 해결을 위해 직접 환자의 입장에서 서비스 여정을 관찰한 뒤 여정지도 제작, 데이터 클러스터링 후 전략 방향 수립, 아이디어 워크숍을 실습하였고 4개의 MVP(Minimum Viable Product)를 선정 및 제작하였다. MVP는 교육 이후 병원에서 자체 발전시켜 실제 적용 중에 있다.
Seoul St. Mary's Hospital Service Experience Design Consulting
HAHEHO conducted a theoretical and practical service experience design workshop for Seoul St. Mary's Hospital. Participants of the training included teams of radiologists, hospital affairs, outpatient nurses, and customer satisfaction staffs who were taught about the patient experiences at Seoul St. Mary's Hospital. They were also taught about problem-solving, customer service map, and data clustering. Through the idea workshops, the participants were able to produce four MVPs (Minimum Viable Product), with some of it currently being used in the hospital.